fbpx
Acasa SănătateNutriție și diete Dieta de vară. Cum să nu te îngrași în vacanță

Dieta de vară. Cum să nu te îngrași în vacanță

Autor: Otilia Ignat
0 comentariu 217 vizualizari 10 minute timp estimat

Dieta de vară este exact așa cum îi spune numele, un stil alimentar adecvat unei perioade în care ai nevoie de nutrenți, dar pe care poți, și trebuie, să-i alegi cu atenție din cele mai bune surse. 

Dacă în perioadă rece, temelia o constituie proteinele și grăsimile, în perioadă caldă a anului esențiale sunt alimentele ușoare care aduc minerale și vitamine, dar care vin și cu proteinele și grăsimile esențiale pentru organism. Schimbarea regimului alimentar dela o dietă clasică la dieta de vară este nu doar necesară, dar și foarte utilă pentru sănătatea ta.

dieta de vara

Ce mâncăm în dieta de vară

Regulă spune că trebuie să consumăm cel puțin 500 de grame de legume, iar în dieta de vară acest barem este foarte ușor de atins. Salatele în orice combinație, legumele fierte la abur, fructele și semințele sunt bază dietei de vară, scrie Webmd.

La toate acestea se adaugă brânzeturi degresate și cât mai puțin sărate, pentru un aport sănătos de calciu și alte minerale, dar și cereale integrale care rămân prima alegere pentru micul dejun și care completează dieta de vară.

O mențiune specială merită roșiile, ardeii și castraveții. Roșiile, în principal, dar și ardeii aduc cel mai puternic antioxidant – licopenul – care luptă împotrivă îmbătrânirii, care combate problemele cardiovasculare și previne apariția celulelor canceroase. În plus roșiile, ardeii și castraveții au proprietăți anticelulitice recunoscute și sunt legumele de bază ale dietei de vară.

Trebuie spus că licopenul care există în toate fructele și legumele roșii este un mediator al bronzului frumos. Iar toate astea cu foarte puține calorii și multă apă naturală. O roșie medie, de exemplu, este săracă în carbohidrați, are doar are 30 de calorii, și asigură 40% din vitamină C și 20% din vitamină A necesară pentru o zi întreagă.

Fructele verii, în dieta de vară

Lista este lungă și plină de fructe colorate. Căpșuni, cireșe, vișine, caise, piesici, corcoduse, nectarine, pepeni, la care se adaugă fructe exotice le care nu trebuie să renunți. Bananele, kiwi, citiicele sunt toate opțiuni excelente pentru satisfacerea nevoi de „ceva dulce”. 

Adaugă fructele de pădure și o să fii în pas cu vara. 

Alături de fructe și legume adaugă lactate, iaurt, mai ales, și brânzeturi proaspete, ouă și pește. Nu uită de fructele uleioase – cea mai bună sursă de grăsimi sănătoase, omega 3 și minerale.

Vara este perioadă ideală în care poți renunța la carne, la grăsimi animale și la fructele uscate. Poți reduce consumul de dulciuri, pentru că fructele satisfac pe deplin nevoia de zahăr. Esențială este în cadrul dietei de vară o bună și constanța hidratare. Fructele și legumele aduc o parte din apa necesară zilnic, iar în completare adaugă sucuri de fructe, ceai și apa.

👉 Caisele sunt supranumite „fructul regelui” în Orient, caisele ne oferă porții generoase de vitaminele A, C, E, vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6, B9), dar și minerale, precum magneziu, fosfor, fier, potasiu, calciu.

dieta de vara, dieta de vacanta

Cum faci să nu te îngrași vara? 

Ține cont de aceste sfaturi și recomandări care te vor ajuta să-ți păstrezi silueta vara și cu ajutorul planului pe care-l reprezintă dieta de vară.

Un plan bun, în câteva cuvinte

Ai fructe și legume din belșug. Mergi pe jos! Faci mișcare și te bucuri de toate beneficiile fructelor de sezon. Legumele combinate sau nu cu fructe sunt perfecte pentru a face cele mai gustoase salate. Prăjește ușor legumele, adaugă ierburi, ulei de măsline, pune iaurt, cimbru, ardei iute și usturoi și bucură-te de gustul lor perfect.

Bea apa! 

Hidratarea corectă  este un mod eficient care te ajută să-ți păstrezi siluetă. Că să ai cu adevărat beneficii de pe urma consumului de lichide (apa, sucuri slab calorice, supe, fructe și legume bogate în apă), este bine să bei 1,5 litri pe zi.

Bea sucuri fără zahăr, pe care le poți prepara singură. Folosește aromele fructelor că să le adaugi în apa. Pune lămâie, suc de grapefruit , o felie de portocală, sau fructe roșii și gheață. Apa o să capete un gust plăcut, și o să rămână fără calorii.

Extractele de plante aromatice pot fi, soluții bune pentru a pierde în greutate, deoarece acestea nu au zahăr și nici calorii. Cele mai bune alegeri mentă, anason sau de busuiocul. Sunt bune inclusiv adăugate în cocktail-uri de fructe proaspete.

👉 Câtă apă trebuie să bei zilnic? Totul despre hidratarea optimă a organismului. Apa este vitală, iar în perioadele caniculare sau atunci când faci mișcare echilibrul hidric este esențial pentru sănătatea ta. 

Gustări inteligente în dieta de vară 

Este justificată teamă de a mânca înghețată. Și corectă! Soluția stă în capacitatea de a ciuguli inteligent. Înlocuiește înghețată de vanilie cu cea din fructe, iaurtul degresat în care adaugi fructe proaspete în locul iaurtului cu fructe. Ronțăie fructe înghețate. Toate sunt delicioase și binevenite fără consecințe calorice. 

Prepară salate la minut din castraveți și roșii cu sosuri slabe din brânză. Fă o pasiune pentru rețetele sănătoase preparate la rece (gazpacho, de exemplu), ideale vară și cu foarte puține calorii. Studiază cu atenție meniul la restaurant și alege cu cap astfel încât să nu te simți vinovată. Salatele, aperitivele ușoare din brânză și peștele cu garnituri de legume sunt cele mai bune alegeri.

👉 Meniu pentru dieta mediteraneană este o soluție perfectă penru o dietă de vară echilibrată și satisfăcătoare din toate punctele de vedere

Multă mișcare

Fă asta! Alege drumuri forestiere, mergi pe jos, descoperă peisaje noi, mergi cu bicicletă și o să ai picioare frumos modelate la finele vacanței.

Condimente aromate 

Pe lângă aromă, dau o notă exotică și originală, nu au calorii și sunt bune pentru sănătatea ta. Conțin oligoelemente, vitamine și minerale și îți susțin siluetă. Pătrunjelul este bogat în vitamina C și fier (este tonic și digestiv). Busuiocul este bogat în vitaminele A, C și calciu (bun antioxidant). Coriandru este bogat în beta-caroten și stimulează absorbția și arderea grăsimilor având proprietăți antioxidante. Turmeric este bogat în săruri minerale (este digestiv și antibacterian).

Nu trece niciodată peste micul dejun, nici chiar în vacanță 

Pentru a pierde în greutate și pentru a te menține trebuie să mănânci dimineața. Repetăm ceea ce am mai tot spus: persoanele care mănâncă micul dejun sunt mai suple decât cele care sar peste masa de dimineață. 

Avantajul unui mic dejun consistent este dublu: calorii energetice și o plăcută senzație de sațietate pe parcursul zilei, scrie cuisineaz.com. La toate acestea adaugă multă bună dispoziție, pentru a avea o vară minunată.

sursa foto: http://www.123rf.com

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies