Profesia de comunicator nu i se potrivește oricui. Dinamismul impus de acest job presupune adaptabilitate, creativitate, cunoștințe de limba româna și de limbi straine și, mai presus de toate, abilități de relaționare native. Raluca Mohora este cunoscută pe piața de PR din România. În spatele evenimentelor glamuroase, marcate de eleganță și rafinament, se află multă muncă, nopți nedormite și zile în care nici cafeaua nu mai e ce-a fost. Raluca mărturisește însă că forța ei este pasiunea cu care întotdeauna își face jobul.
„Mie îmi plac oamenii cu capul pe umeri.”
Te invităm să o descoperi pe Raluca Mohora, un om ale căror mesaje modelează și influențează! Urmărește interviul de mai jos oferit de Raluca în ediția 11 a revistei #Femeia de Azi – vei descoperi o discuție absolut delicioasă și cel puțin interesantă!
#Femeia de azi: Despre PR exista legenda evenimentelor spectaculoase și a întâlnirilor cu vedete și personalități publice. Ce se află, de fapt, în spatele acestei profesii?
Raluca Mohora: Nu este o legendă! Chiar se întâmplă ca oamenii de media și PR să fie mereu în preajma vedetelor și să lucreze cu ele. Din experiența mea, foarte mulți dintre oamenii care au facut carieră din televiziune sau radio sunt buni porfesioniști, își fac treaba și, chiar dacă sunt vedete, foarte mulți sunt simpatici și de treabă. Mai în gluma, mai în serios, prietenii îmi spun de multe ori că sunt influencer de influenceri.
Ai sărbătorit anul trecut două decenii de activitate. Cum a fost primul an ca antreprenor?
Eu am făcut firma acum 20 de ani, dar, în exclusivitate, am început să mă ocup abia acum 15 ani… Primul an a fost o schimbare de macaz fantastică. Eram însarcinată cu cel de-al doilea copil, am născut și am lucrat cu Maria în scoică, lângă mine (o luam chiar și la întâlniri!).
Cu ce se ocupă firma ta și ce proiecte de suflet ai acum?
Toată lumea crede că facem numai evenimente, pentru că sunt spectaculoase și cele mai vizibile. Toate proiectele îmi plac! Ultima mea provocare este să fac din nou Tonic advertising party și în acest an. Este o celebrare a încrederii, un festival al companiilor cu care lucrăm, o recunoaștere și totodată o apreciere a oamenilor care ne sunt alături zi de zi. Puțină lume din piață face așa ceva, dar eu m-am încumetat și, chiar dacă este greu, știu că fac ceva unic, valoros și aduc propria viziune a ceea ce ar trebui să fie o petrecere aniversară.
„Nu am aplicat neapărat ce am învățat în facultate, dar mintea antrenată să poată să facă de toate consider că este un avantaj. Examenele grele, atenția la detalii și răbdarea sunt avantaje pe care care le înveți și un atu în orice meserie ai practica.”
Este importantă recunoașterea socială?
Dacă ești un medic care a salvat vieți, un pompier ce se luptă cu focul, un savant poate, dar hai să nu ne acordăm mai mult credit..! Mie îmi plac oamenii cu capul pe umeri, așa că, să vedem adevărul: lucrez în publicitate, nu se învârte sistemul solar după noi. Este o meserie foarte, foarte frumoasă, dar nu are niciun fel de importanță dacă lumea te ridică în slăvi. Pe mine mă laudă mulți, apreciez, muncesc mult, foarte mult, dar o fac pentru că îmi place. Nu aștept să îmi facă societatea statuie, pentru că nu aș merita un astfel de privilegiu.
Chiar dacă e un job fără program, ai reușit să ai o familie, copii… Cum îți organizezi timpul?
A devenit un mister și pentru mine. Fac un flic-flac incredibil uneori și este greu.
Ai avut și perioade când ai vrut să renunți, să schimbi, să faci altceva?
Am vrut de câteva ori, mai ales că a fi antreprenor în România înseamnă un fel de kamikaze. Apoi mi-am revenit și m-am gândit că, deși urăsc partea administrativă, care îți mănâncă creierii, îmi place foarte mult ce fac, mă pricep la ce fac și compensează cumva.
Care este de fapt profilul omului de PR/media cu o carieră de succes?
Muncă, socializare, atenție la detalii, seriozitate…
Ce a însemnat succesul pentru tine? Dar eșecul?
Nu știu, am succes? Nu știu cum aș putea măsura asta. Eșec? Nu prea am avut nici asta… Poate câteva greșeli legate de încrederea mea prea mare în oameni.
Cariera poate face o femeie fericită?
Depinde de femeie. Depinde de carieră. Nu cred că este bine să te axezi numai pe carieră și atât. Cred că e înțelept să faci mai multe lucruri în viață, care să îți aducă bucurie.
În fiecare ediție a revistei #Femeia de Azi te așteaptă noi interviuri. Nu uita că noile ediții ale revistei apar săptămânal și pot fi achiziționate de la punctele de difuzare a presei. În plus, de acum poți citi revista #Femeia de Azi și în format digital.
Foto: din arhiva personală, realizate de Patric Pavel
Ținuta: Helene Pisc. Special thanks to Roxana Blagu pentru outfit.