fbpx
Acasa Cross Posts Două grupuri românești din industria cărnii, cu afaceri de peste 100 mil Euro, intră pe piața produselor Ready to Cook dominată de produsele din import

Două grupuri românești din industria cărnii, cu afaceri de peste 100 mil Euro, intră pe piața produselor Ready to Cook dominată de produsele din import

Autor: Felix Scorobete
0 comentariu 36 vizualizari 9 minute timp estimat
  • Producătorii locali Poultry Investment și Authentic Meat, ambii jucători importanți în industria cărnii din România, cu peste 1.223 angajați și o cifră de afaceri cumulată în 2024 de peste 100 milioane euro, au înființat Meat Partners SRL, pentru dezvoltarea segmentului produselor din carne – Ready to Cook.
  • Datele de consum arată un potențial uriaș al segmentului Ready to Cook: 43% dintre români afirmă că mănâncă produse semipreparate cel puțin o dată pe săptămână. Majoritatea produselor existente la raft sunt din import.
  • Gama de produse Bistro include șnițele panetate și crispy din piept de pui de calitate superioară produs în România, cu termen de valabilitate de peste 15 zile și va fi comercializată sub brandul cu o tradiție de 30 de ani Puiul de Crăiești.

Două dintre cele mai puternice grupuri locale din industria cărnii, Poultry Investment și Authentic Meat, care controlează companii cu o cifră de afaceri cumulată de peste 100 milioane euro și peste 1.200 de angajați, și-au unit forțele pentru a pătrunde pe segmentul produselor Ready to Cook, o piață dominată de produse din import.

Noua companie creată în acest sens, Meat Partners SRL, a lansat sub brandul ‘Puiul de Crăiești’, gama ‘Bistro’ – preparate fresh, gata de gătit, concepute să ofere consumatorilor o alternativă locală, accesibilă și sănătoasă pentru mesele zilnice. În prezent, gama cuprinde șnițele pane și pui crispy, produse exclusiv din piept de pui de calitate superioară.

Dénes Laczkó, CEO al Poultry Investment

„Parteneriatelele de tip joint venture sunt parte importantă din strategia noastră de dezvoltare prin care ne propunem să ajungem în următorii ani un jucător de top în domeniul avicol. După joint-venture-ul realizat în 2023 cu familia Oprea, care ne-a permis să lansăm gama de produse Puiul de Crăiești – Zero Antibiotice Folosite Vreodată, suntem încrezători că asocierea cu Meat Partners ne va lansa pe piața producătorilor locali de produse Ready to Cook. Gama ‘Bistro’ marchează o diversificare a portofoliului nostru de produse, și în același timp, o dovadă a maturității de business, având în vedere cei peste 30 de ani de activitate cu ‘Puiul de Crăiești’”, declară Dénes Laczkó, CEO al Poultry Investment.

Fabrica de producție, amplasată în localitatea Boldești-Scăieni din județul Prahova, are o capacitate zilnică de peste 20 tone de produse fresh – Ready to Cook. Distribuția va începe prin rețeaua proprie de aproape 70 de magazine, urmând ca în scurt timp să fie extinsă în marile lanțuri de hipermarketuri care susțin și promovează producția românească. Compania estimează că noua gamă de produse va contribui cu aproximativ 25% la cifra de afaceri cumulată din următorii 3 ani. Planurile pe termen mediu și lung includ diversificarea gamei de produse Ready to Cook, extinderea rețelei de comercianți pe plan național și deschiderea spre export.

Un avantaj competitiv al gamei ‘Bistro’ este termenul extins de valabilitate al produselor, de peste 15 zile, obținut fără congelare, datorită tehnologiilor moderne de procesare și ambalare. Acest beneficiu garantează preparate proaspete, cu gust autentic și textură ideală, care pot fi gătite rapid în cuptor, tigaie sau air-fryer, adaptându-se perfect ritmului de viață modern.

Alin Zamfira, fondatorul grupului Cathedral Distribution și acționar al Authentic Meat

„Lansarea gamei ‘Bistro’ vine într-un moment extrem de favorabil, în care segmentul Ready to Cook se dezvoltă accelerat, iar marile lanțuri de retail susțin tot mai mult producția locală. Suntem încântați de parteneriatul cu Poultry Investment și, având în vedere resursele comune și experiența anterioară, suntem încrezători că vom câștiga în scurt timp atât încrederea consumatorilor cât și a comercianților care își doresc parteneri locali”, adaugă Alin Zamfira, fondatorul grupului Cathedral Distribution și acționar al Authentic Meat.

Datele de consum arată un potențial uriaș: 43% dintre români afirmă că mănâncă produse semipreparate cel puțin o dată pe săptămână, iar 27% le includ în alimentație o dată sau de două ori pe săptămână.[1] Consumul total de produse din gama ready meals în România a crescut de la 265.000 tone în 2019 la peste 285.000 tone în 2024, iar estimările indică un consum per capita de 16,2 kg în 2030. În ciuda cererii în creștere, piața este acoperită în proporție covârșitoare de importuri.

Piața globală a produselor ready meals este evaluată la circa 120,6 miliarde EUR, cu o rată medie de creștere anuală estimată la 11,9% până în 2031[2]. În România, segmentul este încă emergent, dar în continuă creștere: veniturile au urcat de la 1,88 milioane euro în 2017 la 6,9 milioane euro în 2024, cu perspective de a depăși 8 milioane euro până în 2029, conform datelor Statista.

Poultry Investment SA este un joint-venture înființat în 2023 între familia Oprea, care a lansat acum 30 de ani în Mureș brandul Puiul de Crăiești, și Hodler Capital, un grup de investiții din Ungaria, activ în sectorul agro-alimentar. Grupul operează în patru județe din Transilvania (Satu Mare, Mureș, Sibiu și Brașov) și dispune de un lanț complet vertical de producție, care include ferme de reproducție, stații de incubație, capacități de creștere a puilor, două abatoare și propria rețea de magazine. Printre companiile aflate în parteneriat activ cu Hodler în România se numără East Grain – trader de cereale și UBM Feed România – unul dintre liderii pieței de furaje locale. Poultry Investment reunește astfel  expertiza locală în zootehnie cu know-how-ul investițional al unui holding regional, consolidându-și poziția ca un jucător important în industria avicolă din România..

Authentic Meat SRL este o companie românească specializată în prelucrarea și prepararea produselor din carne, cu sediul în Gheorgheni, județul Harghita. În 2012, a lansat brandul „Székely Falat”, readucând în bucătăriile noastre gustul autentic al bunătăților pregătite de bunici. Din 2014, compania deține dreptul de utilizare a mărcii PRODUS SECUIESC / SZÉKELY TERMÉK / SEKLER PRODUKT pentru 20 de produse din carne, garantând calitate și respect pentru tradițiile culinare locale.

Cathedral Distribution SRL este o companie fondată în septembrie 2015, activă în procesarea și comercializarea cărnii, cu sediul în satul Pârscov, județul Buzău. Grupul și-a început activitatea cu misiunea de a aduce în marile lanțuri de magazine produse cu specific românesc. În 2024, Grupul Cathedral, deținut de antreprenorul Alin Zamfira, a intrat în acționariatul Abatorului Periș, preluând o participație de 40% în schimbul a trei unități proprii de procesare și comercializare a cărnii. În prezent, grupul reunește două unități specializate în procesarea cărnii – Cathedral Distribution și Policalita – și compania Almado Total Distribution, care operează o rețea de 12 magazine specializate în județele Buzău, Vrancea și Bacău.

[1] Studiu Mednet Research privind categoria de produse semipreparate

[2] Ready Meals Market Size, Share, Industry Trends Analysis 2031

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies