fbpx
Acasa Sănătate Beneficiile portocalelor. 10 motive să le mănânci zilnic

Beneficiile portocalelor. 10 motive să le mănânci zilnic

Autor: Echipa Femeia
0 comentariu 147 vizualizari 8 minute timp estimat

Am făcut o listă cu beneficiile portocalelor și 10 motive pentru care trebuie să le mănânci în fiecare zi. Toate aceste motive sunt argumente solide în favoarea celor mai iubite fructe. Un avantaj este și faptul că portocalele sunt fructele pe care le avem la dispoziție tot anul și sunt mai mult decât accesibile.

Sursă de vitamină C și calciu

Portocalele sunt foarte bună sursă de vitamina C. Vitamina C te face frumoasă pentru că susține țesutul de colagen și activează metabolismul. În plus, stimulează și susține sistemul imunitar. Aceste calități sunt două dintre beneficiile portocalelor cele mai importante. 

Unul dintre principalele motive pentru care trebuie să mănânci portocale în fiecare zi este acela că aceste fructe susțin digestia. Portocalele sunt o foarte bună sursă de fibre. Portocalele pot preveni ulcerele gastrice și refluxul gastric și combat constipația, iar o singură portocală pe zi este suficientă pentru a-ți asigura un tranzit intestinal bun. Asta face din consumul de portocale seara un mare beneficiu pentru sănătatea intestinelor. 

👉 Ce este și la ce ajută acidul hialuronic

Benefice mușchiului cardiac

Există mitul că portocalele fac rău inimii. Nimic mai fals. Portocalele sunt benefice activității mușchiului cardiac pe mai multe planuri. Activitatea cardiacă are nevoie de potasiu, iar portocalele sunt o sursă importantă de potasiu. Fibrele din portocale mențin nivelul de colesterol la nivel normal, iar sucul de portocală este un aliat de nădejde în lupta împotriva colesterolului. Toate acestea, împreună, susțin direct și indirect activitatea cardiacă.

Și dacă te întrebi câte portocale poți mânca într-o zi, află că nu ai niciun risc dacă vei consuma 2-4 fructe pe parcursul unei zile întregi. 

Scad colesterolul – marele beneficiu al portocalelor

Atunci când sunt consumate ]ntregi, furnizeaz[ organismului o cantitate importantă de fibre. O portocală oferă 25% din necesarul zinic. Fibrele alimentare susțin digestia sănătoasă, hrănesc microbiomul intestinal și contribue la eliminarea excesului de grăsim din alimente. Acest din urmă efect este cel care susține scăderea colesterolului și menținerea lui în limite nnormale. Valorile crescute ale colesterolului sunt principala cauză care rește riscul afecțiunilor cardiovasculare.

Incidența acestor maladii crește, la femei, după menopauză, când protecția cardiovasculară oferită de estrogen dispare.

Portocalele previn cancerul

Portocalele sunt bogate în limonoizi, compuși care ajută la prevenirea diferitelor tipuri de cancer. Un studiu recent a demonstrat că femeile care consumă o portocală pe zi au un risc mai mic de a face cancer de sân. Portocalele sunt foarte eficiente și în prevenirea cancerului de stomac.

Lucrezi mult în fața calculatorului? Atunci ai un motiv în plus pentru care trebuie să mănânci portocale, pentru că aceste fructe susțin acuitatea vizuală. Portocalele sunt pline de carotenoide și vitamina A, elemente nutritive care îmbunătățesc acuitatea vizuală și previn degenerarea maculară.

beneficiile portocalelor

Piele frumoasă și bronz sănătos

Portocalele au un imens beneficiu pentru piele. Combinatia dintre vitamina C, vitamina A și beta-caroten, vitamine pe care portocalele le conțin din plin, în doze mari, este ideală pentru a ține pielea sănătoasă și a întârzia semnele naturale de îmbătrânire. 

Un beneficiu îl aduce și cantitatea mare de antioxidanți care protejează pielea de radicalii liberi. Se consideră că un pahar de suc de portocale pe zi sau două portocale medii sunt suficiente pentru a ține pielea sănătoasă și pentru a-i da strălucire naturală.

Un mineral prețios

Portocalele sunt remarcabile prin conținutul de potasiu. Dar acesta nu este singurul mineral important pe care aceste fructe îl conțin. După kiwi și banane, portocalele sunt cele mai bogate fructe (din categoria celor populare), în magneziu. Acesta este mineralul care normalizează tensiunea arterială, iar o portocală pe zi funcționează ca un susținător al tensiunii arteriale normale.

Cresc fertilitatea – alt mare beneficiu al portocalelor

Combinația de vitamină C, folați, acid folic, potasiu și calciu reprezintă un veritabil boost pentru fertilitatea feminină în mod special. Acești nutrienți au o contribuție majoră în menținerea hormonilor implicați în ovulație la un nivel optim. Portocalele sunt utile și în primele săptămâni de sarcină, fiind unele dintre cele mai bune surse de acid folic natural care previn defectele de tub neural, în perioada foarte delicată a embriogenezei.

Acidul folic este o vitamină B esențială pe care organismul o folosește pentru a crea ADN și a diviza celulele. Deficitul favorizează bolile de sânge și crește riscul de cancer.

Susțin sănătate ochilor

În principiu nu exist niciun mineral sau vitamină care să amelioreze o afecțiune oculară instalată deja. Cu toate acestea, combinațiile unor nutrienți, printre care se numără vitamina C,  au ca efect încetinrea unor procese degenerative asociate înaintării naturale în vârstă.

Portocalele fac parte dintre fructele care au acestă „putere”. Deși nu vindecă, nici nu ameliorează afecțiunile ochiului, pot încetini substanțial progresul acestora. Portocalele sunt eficiente în degenerarea maculară și apariția tulburărilor de vedere provocate de bolile cristalinului.

Portocalele sunt ideale în cursul dietelor

Portocalele conțin pectină, o substanță care ajută în mod natural la suprimarea apetitului. Cel mai bine este să mănânci portocale întregi, în cursul dietelor, ceea ce te poate ajuta să slăbești sau să-ți menții greutatea. Sunt ideale la gustări, dar și la masa de dimineața sub forma de suc proaspăt.

Portocalele sunt unele dintre cele mai bune fructe în cursul perioadei de sarcină. Toți nutrienții pe care îi conțin portocalele fac din aceste fructe unele excelente pentru prevenirea malformațiilor congenitale. Un mare beneficiu, în general valabil, nu doar pentru femeile însărcinate, este conținutul mare de calciu pe care îl au portocalele, acestea fiind unele dintre cele mai bune surse de calciu, altele decât laptele.

Pilulă antistres naturală

Un ultim motiv, din această listă pentru care este bine să mănânci portocale în fiecare zi este acela că cele mai iubite fructe sunt o veritabilă pilulă antistres. Dacă ești tensionată și stresată, curată o portocală. Curată portocala încet astfel încât coaja acesteia să elibereze în aer aroma specifică. 

Este dovedit faptul că aroma de portocală are capacitatea de relaxa și a induce o stare de bine. În plus, bogăția de magneziu și calciu din fruct funcționează ca o adevărată pilulă antistres naturală, fără nici un fel de efecte secundare.

Beneficiile portocalelor – bine de știut!

Portocalele sunt doar unul dintre multele variante de citrice. Toate calitățile pe care le au aceste fructe se regăsesc, cu foarte mici și nesemnificative variații, în toate citricele cu coajă portocalie.

Toate citricele sunt un beneficiu pentru sănătate. Cele cu coajă galbenă aduc un aport mai mare de vitamina C, au mai puțini folați și mai puțină fructoză.

Acum știi care sunt cele mai importate dintre beneficiile portocalelor. Fiecare în parte este un motiv întemeiat pentru a consuma în fiecare zi aceste minunate fructe.

Sursa foto: 123rf.com

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies