fbpx
Acasa Noutăți Plata cu cardul la piață, posibilă în alte 9 orașe din România

Plata cu cardul la piață, posibilă în alte 9 orașe din România

Autor: Roxana Stoian
0 comentariu 81 vizualizari 5 minute timp estimat

Lansată în anul 2019 ca proiect pilot în patru orașe, inițiativa privind facilitarea plăților cu cardul în piețe publice se extinde în alte nouă localități din România. După ce în primă fază 104 POS-uri au fost instalate în Sibiu, Iași, Galați și în sectorul 1 din București, urmează să devină operaționale în această toamnă alte 60 de POS-uri în piețele din Alexandria, Satu Mare, Făgăraș, Târgu Mureș, Timișoara, Tulcea, Vaslui, Bacău și Craiova.

Proiectul privind plata cu cardul la piață a fost dezvoltat de Mastercard și Asociația Administratorilor de Piețe din România (AAPR), în colaborare cu Patria Bank. Numărul tranzacțiilor cu cardul, dar și valoarea acestora, au crescut, constant, în ultimii patru ani. În primul semestru din 2023, creșterea a fost de 44% la număr tranzacții și de 62% la valoare, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.

„Obiectivul nostru final este de a aduce în piețe cât mai mulți orășeni, în special pe cei din generația tânără. Plata cu cardul este o modalitate modernă, rapidă, extrem de eficientă care îi ajută deopotrivă pe clienți și producători. Proiectul funcționează foarte bine în Sibiu, cât și în celelalte localități în care a fost deja implementat. Ne așteptăm ca extinderea rețelei de POS-uri să aibă ca rezultat creșterea semnificativă a numărului de cumpărători din piețe”, a explicat Teodor Ioan Birț, președintele AAPR.

Plata cu cardul, tot mai răspândită în România

Dacă în urmă cu 20 de ani era o chestiune excentrică, iar în urmă cu 10 ani foarte mulți români abia interacționau prima dată cu o asemenea metodă de plată, iată că acum plățile cu cardul, online și offline, devin adoptate la scară largă. An de an crește numărul tranzacțiilor, semn că românii se obișnuiesc să folosească acest instrument modern de plată în viața de zi cu zi. De ajutor au fost atât campaniile de informare realizate de companiile de carduri și de băncile emitente, cât și legislația care obligă tot mai mulți comercianți – chiar și pe cei mici – să își instaleze POS-uri.

Cardul a ajuns acum și în forma sa virtuală, ușor de folosit chiar de pe smartphone, prin tehnologia NFC. Plățile cu cardul contactless pot fi realizate inclusiv în mijloace de transport în comun.

Pe internet, plățile cu cardul sunt de asemenea încurajate de marii comercianți prin oferirea de facilități speciale – adesea transport gratuit sau cel puțin evitarea unei taxe suplimentare pentru plata la livrare. Cardurile reprezintă și metoda preferată de depunere fonduri pe platformele licențiate de online casino sau pariuri sportive (18+, Joacă Responsabil!).

Proiectul de plată cu cardul la piață, întârziat de criza din 2020 – 2021

Perioada nefericită din domeniul sănătății publice globale, care a afectat și România în anii 2020 – 2021, a întârziat continuarea proiectului de plată cu cardul la piață. În 2023, se fac așadar noi pași importanți în acest sens, prin adăugarea opțiunii alte în 9 orașe.

„Mastercard a testat pentru prima dată în România ideea de a plăti cu cardul la piață în 2015, instalând un POS într-o piață din București, iar experimentul a generat reacții excelente, într-o perioadă în care plățile electronice nu aveau acoperirea pe care o au acum. Din 2019, în colaborare cu Asociația Administratorilor de Piețe din România (AAPR) și Patria Bank, am inițiat extinderea acceptării la nivel național, în aceste spații care erau, în mod tradițional, asociate exclusiv numerarului.

Consumatorii au astfel posibilitatea de a plăti rapid și în siguranță pentru produsele pe care și le doresc, în timp ce, producătorilor, opțiunea de plată cu cardul, le asigură mai multe încasări. Alături de partenerii noștri, ne bucurăm să facem încă un pas în direcția creșterii gradului de incluziune financiară și să creăm împreună contextul în care plata cu cardul devine un gest cotidian și firesc”, a spus Elena Dincă, Head of Sales for Financial Institutions, Merchants and Government Segments, Mastercard.

Pentru modernizarea și digitalizarea piețelor, Asociația Administratorilor de Piețe din România a lansat și o platformă online pe care vor fi publicate informațiile necesare pentru închirierea / rezervarea spațiului de vânzare din toate entitățile membre. Se lucrează și la implementarea codurilor QR pe standuri, care să le permită cumpărătorilor să verifice atestatele producătorilor, printr-o simplă scanare.

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies