fbpx
Acasa FamiliePsihologie Rezoluții de început de an. Cum să le împlinești

Rezoluții de început de an. Cum să le împlinești

Autor: Alexandra Ion
0 comentariu 494 vizualizari 12 minute timp estimat

Este necesar să-ți stabilești rezoluții de început de an. Și este bine să faci asta pentru că momentele care marchează un început – de an, de lună, un nou job, o nouă afacere – sunt provocatoare și stimulative și generează acea emulație de care avem nevoie pentru a face schimbări pozitive în viața noastră. Totuși, aceste transformări nu se întâmplă niciodată peste noapte, iar pentru a le transforma din planuri în fapte este important să găsești și resursele necesare pentru a le îndeplini. 

Cele ce urmează pot fi o strategie care să te ajute, să te motiveze, să te încurajeze în a persevera. O cale care poate duce la succes este să-ți propui obiective care necesită resurse mici și moderate de autodisciplină, care implică rutină,  care nu te suprasolicită, dar care, pe termen lung, te pot ajuta să evoluezi, pe plan personal, social și, mai ales, care să-ți aducă beneficii pentru viață. În fond obiectivele fiecăruia dintre noi sunt: sănătatea, fericirea și prosperitatea. Acestea au fost principalele noastre gânduri la început de an, asta am urat și asta ne dorim înainte de orice. Pentru că, nu-i așa restul vine de la sine, în mod firesc. 

5 sfaturi oneste pentru rezoluții de început de an realizabile 

Suntem generoși cu planurile noastre la început de an, dar practica dovedește că pot fi realizate doar o mică parte dintre proiecte. De cele mai multe ori ne propunem prea mult, prea repede, prea greu. 

  1. Rezoluțiile mici reprezintă varianta realizabilă. Fii realistă! Degeaba îți propui să ajungi le Lună, nu vei reuși. Dar dacă vei seta obiective rezonabile, pe care le poți atinge, reușita te va mobiliza pentru a continua. Nu pierde din vedere faptul că nu îți poți schimba viața peste noapte, dar pașii mărunți sunt cheia spre succes!
  1. Împărtășește cu cei apropiați planurile tale. Faptul că faci publice obiectivele, va reprezenta un element mobilizator suplimentar, pentru a fi consecventă. În plus, satisfacția că ceilalți sunt martorii realizărilor tale îți poate da un imbold să mergi mai departe cu planul propus.
  1. Învață din greșelile trecutului. De fiecare dată când nu reușești să-ți îndeplinești obiectivul stabilit, nu considera asta un eșec, ci un pas înainte spre atingerea țintei. Fiecare încercare reprezintă o lecție învățată, așa că, atunci când te lovești de un obstacol, acordă-ți răgazul să înțelegi ce a mers bine și ce nu a funcționat optim! Și continuă! Nici Everestul nu a fost cucerit din prima! 
  1. Fii conștientă de necesitatea schimbărilor pe care vrei să le faci. Ai nevoie de multă energie și voință pentru a schimba rutina, astfel încât să îți poți îndeplini obiectivele. De aceea, este esențial să înțelegi de ce ai nevoie de anumite schimbări în viața ta și focalizează-te pe beneficiile pe care ți le va aduce reușita. 
  1. Ține cont de pasiunile pe care le ai! Rezoluțiile de început de an nu înseamnă doar renunțarea la anumite obiceiuri nesănătoase sau îndepărtarea oamenilor toxici, ci și o implicare mai profundă în activitățile care îți plac. Faptul că îți urmezi pasiunile și îți propui să realizezi lucruri despre care știi că îți vor aduce bucurii te va motiva să îți îndeplinești dorințele. 

Sărbătorește victoriile de etapă. În felul acesta te vei autodetermina să continui. Chiar și micile victorii din lista cu rezoluții de început de an sunt puncte câștigate, pe care vei putea construi mai departe. Este important să nu lași să treacă neobservată o reușită, indiferent cât de mică e aceasta.

Obiective bune pe lista ta de rezoluții de început de an

Transformă micul dejun într-o prioritate. Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei; fă din el un obicei și include nuci și semințe crude, fructe proaspete sau avocado pentru un plus de energie. Este cel mai bun plan care te poate ajută să-ți menții greutatea, să eviți foamea emoțională. Să fii mai activă, mai eficientă și mai concentrată dimineața și chiar să slăbești lent. 

Folosește o agendă. Deși tehnologia oferă numeroase metode pentru a ne organiza ziua și a fi mai productive, o agendă și un pix sunt uneori mult mai eficiente decât orice aplicație pe telefon. A scrie direct pe hârtie ce ai de făcut, ce întâlniri sunt programate și care sunt prioritățile te poate ajuta în crearea unui sistem propriu de organizare, îți ordonează gândurile, elimină stresul și îți focalizează atenția pe ceea ce este cu adevărat important.

Transformă în obicei lista cu „de făcut” a fiecărei zile. Brian Tracy, autorul cărții Realizarea țelurilor, recomandă să îți pui următoarea întrebare: dacă aș avea timp să fac un singur lucru de pe listă înainte de a părăsi orașul pentru o lună, ce aș face? Încercuiește răspunsul, începe ziua cu acea activitate și nu încerca să rezolvi alte lucruri înainte de a finaliza ceea ce ai stabilit că este prioritatea ta.

Citește în fiecare zi! Găsește timp, zilnic pentru lectură. Cititul este un beneficiu uriaș pentru trup și mine. Nu doar că este un destresor real, dar ajută sănătatea mintală, te îmbogățește, este o sursă de idei, alimentează imaginația, forța creatoare. Poate fi un argument și faptul că oamenii de succes citesc în fiecare zi. Citește în mijloacele de transport în comun, seara înainte de culcare, dimineața în timp ce îți bei cafeaua, în pauza de prânz de la job. 

Oferă-ți zilnic o pauză fără ecrane. Concentrează-te pe oameni, pe ceea ce este real, pe ceea ce se petrece în jurul tău. Abandonează pentru cel puțin o oră pe zi toate dispozitivele electronice, timp în care poți sta cu tine, cu cei dragi, poți face o plimbare, poți face sport sau orice altceva înseamnă viață reală. 

Fii recunoscătoare. În ultimii ani, mai multe studii au arătat că a scrie zilnic lucrurile pentru care suntem recunoscători ne aduce beneficii pentru starea afectivă și sistemul imunitar prin creșterea serotoninei în corp. Înainte de culcare, scrie într-un jurnal sau fă o listă mentală cu 3 lucruri pentru care ai fost recunoscătoare în acea zi. Punctează reușitele, micile victorii sau momentele în care a fost bine. Nico zi nu este perfecte pe de-antregul, dar fiecare zi are momentele ei bune, oricât ar fi de grea și complicată. Rememorează-le și fii recunoscătoare pentru acestea. 

Adoptă un stil sustenabil. Această rezoluție ar trebui inclusă în toate planurile noastre. Are dor beneficii, atât pentru bugetul personal, cât și pentru mediu. Acesta din urmă are în mod evident nevoie de suport și ajutor. Repară în loc să înlocuiești, transformă, adaptează ceea ce ai astfel încât să fie reutilizat, refolosit. Toate acestea te vor scuti de cheltuieli și sunt un balon de oxigen, la propriu pentru planetă. Stabilește un buget anual pentru investiții în garderobă. Poate fi dificil, dar poți face asta și îți va aduce doar avantaje. Fă la fel și pentru cele necesare casei. Impuneți să nu mai arunci alimente. Niciuna dintre aceste planuri nu este greu de realizat. 

Economiseşte bani în fiecare luna. Indiferent cât câştigi fă un efort şi pune nişte bani deoparte în fiecare lună. Stabileşte o sumă minimă pe care să o economiseşti şi ambiţionează-te să respecţi această decizie. Efectele benefice sunt mult mai mari decât avantajele de a avea nişte bani albi pentru zile negre. Este un excelent test de voință.

5 obiceiuri bune, rezoluţii de început de an 

Fii bună cu tine. Nu te poţi aştepta să fii fericită, dacă nu eşti bună cu tine. A fi bună cu tine înseamnă a te respecta, a te iubi pe tine, a avea grijă de trupul şi, mai ales, de mintea ta. Adoptă gândirea pozitivă și renunță la gândirea negativă dăunătoare, consumatoare de energie, generatoare de stres, îngrijorări, temeri și spaime. Gândirea pozitivă calmează şi linişteşte, te energizează și te motivează. 

Trezeşte-te devreme. Trezitul devreme şi culcatul la ore rezonabile, în fiecare zi lungeşte viaţa. Trezirea devreme te face mai energică şi, de asemenea, îţi oferă mai mult timp pentru a le face pe toate cele planificate. Dimineaţa este ideală pentru a face mişcare, iar trezitul devreme îţi oferă timpul necesar.

Nu te compara cu cei din jurul tău. Viaţa este prea scurtă pentru a te lăsa comparată sau a te compara cu cei de lângă tine. Nu ai niciodată de unde să ştii ce se ascunde în spatele aparenţelor şi nu ai cum să cunoşti realitatea celor la care te raportezi. Fii ceea ce vrei și cum vrei.

Ajută-i pe alţii. Este una din cele mai bune şi mai simple terapii pentru suflet. A face fericit pe cineva, a ajuta este unul dintre obiceiurile bune pe care trebuie să le faci constant, pentru propria ta fericire.

Scapă de obiceiurile proaste. Toți avem obiceiuri proaste, iar acestea sunt o continuă sursă de nefericire. Identifică-le pe ale tale și gestionează-le, controlează-le și renunță la ele. 

Un sfat: îndeplinirea propriilor tale rezoluții de început de an depinde de încrederea ta în tine. Acesta este atributul cel mai prețios atunci când îți urmărești îndeplinirea unui vis, a unui plan, a unei rezoluții. Deoarece, prea rar, cei din jur pot fi un sprijin constant în planurile tale, este esențial să știi că te poți baza pe forțele proprii. În felul acesta știi că planurile tale se pot realiza.

👉 Te vor inspira și predicții astrale complete penru 2024

Sursa foto: 123rf.com

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies